sâmbătă, 18 decembrie 2010


A.L.F.A 15 HP Corsa ( 1911- 1920 )


A.l.f.a 15hp corsa este primul automobil special produs pentru curse din istoria A.L.F.A . Nascut in 1911 sub indrumarea designerului Giuseppe Merosi , 15hp Corsa dispunea de o singura motorizare 2.4L ce producea 22 de cai putere la 2400 rpm cu un cuplu de 40 NM .
Motorul situat in fata si amplasat longitudinal dispunea de 4 clindri in linie cu 8 valve alimentat cu , combustibil tip benzina si racit cu apa . Transmisia la 15hp Corsa se producea pe rotile din spate iar sistemul de franare dispunea de tehnologie pe tambur .
Din 1911 pana in anul 1920 sunt scoase pe poarta fabricii 200 de exemplare 15hp Corsa toate dispunand de acelasi propulsor .



A.L.F.A 40-60HP Corsa ( 1913 - 1922 )

40-60hp este urmatoarea masina  creata  de Alfa pt divizia sportiva in anul 1913 dar de data aceasta designerul Merosi se inspira din modelul de serie Alfa 40-60 si punand accent pe capacitatea de rulare a masinii creaza un model extrem de competitiv .
40-60 Corsa dispunea de un propulsor de 6L ( 6082cc) cu 4 cilindre in linie si 8 valve ce dezvolvau 73 de cai putere ( 54kw ) la 2200 rpm ducand masina pana la o viteza de 137 kmh ( 85 mph ), alimentat cu benzina si racit cu apa motorul era cuplat la o cutie de viteze manuala in 4 timpi si dispunea de transmisie spate asistata de sistem de franare pe tambur .
Dimesiunile lui 40-60 corsa erau de 5510mm per 3210 mm cu o greutate totala de 1100 kg .

Cu aceste capacitati tehnologice Alfa 40-60HP Corsa se impunea triumfator in fruntea clasamentului din celebra cursa de la Parma Barceto .
Pe toata durata primului razboi mondial 40-60 Corsa era scoasa din productie , dar dupa terminarea razboiului cei de la Alfa reiau constructia sportivei venind cu un upgrade de la 73cp la 80 cp si o viteza maxima de 150 kmh facand ca in anul 1920 si 1921 Giuseppe Campari ( foto stanga ) sa aduca titlul de la Mugello una dintre cele mai ravnite curse in acele timpuri , facand ca numele Alfa sa fie luat in serios de orice constructor din industria sportiva .
  Din 1913 pana in 1922 ( fabrica inchisa pe durata razboiului ) Alfa produce aproximativ 320 de sportive 40-60 Corsa ultimele 50 fiind scoase cu acel upgrade la motor .





 A.L.F.A GP ( 1914 - 1921 )

Alfa GP a fost primul prototip special conceput pentru curse de catre compania care mai tarziu avea sa se numeasca Alfa Romeo . Un singur model a fost construit in 1914 care avea sa fie modificat mai tarziu in 1921 . Creatie Giuseppe Merosi modelul Alfa GP devenea primul vehicul cu motor DOHC din istoria Alfa , de asemenea mai dispunea si de 4 valve per cilindru plasate la 90 de grade plus aprindere twin spark  . Deobicei creditul pentru primul motor DOHC este dat lui Vittorio Jano , dar prototipul lui Merosi iesea la lumina cu mult inaintea intalari lui Vittorio la carma Alfa . Aceasta forma de arhitectura a motorului fiind foarte noua la acea vreme . ( original din 1912 produs de Peugeot desenat de inginerul Suedez Ernest Henry )
A.L.F.A GP  trebuia sa ia parte in campionatul Francez de Grand Prix 1914 dar din motive neelucidate acest lucru nu avea sa fie posibil niciodata . In 1924 Giuseppe Campari ia parte la Gentleman GP in Brescia  cu un GP modificat dar din cauza unei scurgeri la radiator este fortat sa se retraga asta fiind prima si singura cursa din istoria modelului ambitios .

Cu un design in 2 usi si o forma destul de aerodinamica modelul GP era inzestrat cu o motorizare de 4.5 L ( 4450 cc ) care produceau 88 de cai putere la 2950 rpm si 140 kmh ( 1914 ) iar dupa modificarile din anul 1921 motorul producea 102 cai putere la 3000 rpm si 149 kmh .
Cu asemenea performante scoase de motorizarea DOHC plus faptul ca masina nu cantarea mai mult de 970 kg prototipul Alfa GP putea deveni un real succes daca ar fi fost produs in serie . Motoarele DOHC erau introduse la sfarsitul anului 1920 pe masinile de serie startul fiind dat de catre modelul 6c.




NOTA :
           In postarea urmatoare vom dezbate modelele ALFA 20-30HP , G1 si G2 masini de serie produse in   decursul anilor 20' .


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu