sâmbătă, 4 decembrie 2010




Alfa Romeo Automobiles S.p.A. este o firma Italiana producatoare de autovehicule . Infiintata pe data de 24 iunie 1910 in Milano sub titulatura A.L.F.A , avea sa devina una din cele mai renumite companii producatoare de autovehicule la nivel mondial .
Compania sa implicat in industria sportiva inca din anul 1911 avand reputatia de producator in industria masinilor sport extrem de scumpe . 
Alfa a fost detinuta din anul   1932 pana in anul 1986 de statul Italian ( Instituto per la Riconstruzione Industriale ) , in 86 actiunile fiind achizitionate de uriasul Fiat Group Automobiles S.p.A , din care face parte si astazi . 


Compania care mai tarziu avea sa devina Alfa Romeo lua nastere  in anul 1906 sub denumirea de Societa Anonima Italiana Darracq (SAID) patronata  de francezul Alexandre Darracq impreuna cu 2 investitori Italieni . Unul dintre ei Cavalliere Ugo Sttela un aristrorat din Milano avea sa devina in 1909 director general peste SAID . 
Locatia initiala a companiei a fost Napoli chiar si constructia pentru fabrica a fost inceputa dar Darracq abandoneaza proiectul si se indreapta catre orasul Milano acolo unde decide ca este locul potrivit pentru fabrica sa care pana la sfarsitul lui 1906 se intindea mandra pe 6700 m la periferia orsului Milano ( Portello ) .

 La sfarsitul anului 1909 Darracq vindea compania incetul cu incetul , acesta fiind un prilej oportun pt Sttela sa cumpere toate acctiunile impreuna cu alti 2 asociati . 
Inceputul anului 1910 este data in care Sttela pune bazele companiei A.L.F.A ( Anonima Lombarda Fabricca Automobili ).       
Prima masina produsa de A.L.F.A iesea la lumina in 1910 , alfa 24HP desenata de Giuseppe Merossi angajat in 1909 pentru a crea desingn ul masinilor alfa mult mai potrivit pentru piata Italiana . 
Merossi urmand sa deseneze inclusiv mai puternicele variante alfa 40HP si 60 HP . 
In 1911 A.L.F.A intra in lumea sporului cu motor participand la celebra cursa Targa Florio cu 2 msini alfa 24 HP  pilotate de Franchini si Ronzoni .
In 1914 A.L.F.A avanseaza in lumea sportului pintr un model special concepul pt cursele de Grand Prix . GP 1914 care detinea un motor cu 4 cilindre 4 valve per cilindru cu dubla aprindere.

In august 1915 compania ajunge sub directia anteprenorului Napoletan Nicola Romeo care comverteste fabrica pt a produce tehnologie militara pt statul Italian cat si pentru fortele aliate , fiind unul dintre cei mai mari furnizori militari in primul razboi mondial . 

 Dupa terminarea razboiului Nicola Napoli investeste toate castigurile sale de pe urma razboiului in achizitionarea de locomotive si linii de cale ferata care le adauga la actiunile firmei A.L.F.A . ( Construzione Mecaniche si Saronno , Officine Mecaniche di Rome , Officine Ferroviarie Meridionale ) . 

   In anul 1920 se schimba denumire in Alfa Romeo . Torpedo 20HP-30HP fiind prima masina purtatoare de noul nume al companiei . 
Primul Succes in lumea motorsportului vine in anul 1920 cand Giuseppe Campari castiga cursa de la Muggelo urmata de clasarea pe locul 2 de la Targa Florio ( cursa castigata de catre Enzo Ferrari ) .
Giusepe Merossi continua ca sef de design la Alfa producand atat masini de succes pt uzul de zi cu zi , cat si super sportive pt cursele de succes in care Alfa lua parte ( 40-60 HP . RL Targa Florio ) .

In 1923 Vitorrio Jano ( designer) era inlaturat de catre Fiat datorita tanarului pilot de la Alfa pe numele sau Enzo Ferrari , urmand sa il inlocuiasca pe Giusepe Merossi la carma departamentului de design din cadrul companiei .
Prima masina creata de catre Jano a fost extraordinarul P2Grand Prix care a adus succesul celor de la Alfa in prima editie participanta la Grand Prix turneo ( 1925 ) .
Pentru masinile de strada Jano aduce imbunatatiri la partea tehnica introducand inimioare de talie mica ( 4 , 6 , 8 cilindre ) bazate pe unitatea de angrenaj de la P2 care dovedise fiabile pe toata perioada productiei . 
Tanarul pilot Enzo Ferrari se dovedea un mai pun manager de echipa decat pilot iar atunci cand fabrica echipei a fost scoasa la privatizare , Enzo o achizitioneaza transformando in Scuderia Ferrari
acesta parasind compania Alfa se decide sa isi construiasca propria firma producatoare de super sportive ( Ferrari de azi ) . 


In anul 1928 Nicola Romeo se gaseste in faliment datorita faptului ca incheiase contractele cu armata zbatanduse pana in anul 1932 cand guvernul Italian se decide sa salveze compania de la declin , preluand controlul peste intreaga companie .
Preluata de catre guvern Alfa devine repede o emblema pt Italia lui Mussolini tranformand fabrica de masini in producator de armament , motoare de tanc , camioane militare etc . 
Bombardata pana la temelii de catre fortele aliate fabrica din Milano se chinue sa raziste pe piata atat in timpul razboiului cat si dupa atunci cand istoria de producator de autovehicule incearca sa iasa din nou la lumina . 
Alfa incearca sa devina din nou profitabila si scoate la lumina modele de lux care sa aduca din nou prosperitate companiei.

In anul 1956 Alfa introduce Giullieta serii de sedane/berline si coupe dar si decapotabile , toate purtand aceiasi emplema motorista alaturi de clasicul Alfa Romeo overhead twincam in 4 cilindre initial la 1300 cc apoi evoluat si largit pana la 2 litri ( 2000cc) ramanand in productie pana in anul 1995 . 
Dupa razboi Alfa reintra in competitiile Grand Prix  dovedind ca este capabila de revenirea la gloria de alta data . 
1950 este anul in care Alfa introduce prima masina creata pt competitiile de formula 1 , 158 Alfetta alturi de Giuseppe Farina castiga sezonul 1950 urmand ca in 1951 Juan Manuel Fangio sa aduca inca un trofeu in palmaresul Alfa , realizand astfel o dubla de istorie in competitiile de Formula 1 alaturi de acelasi tippo 158 .
In anul 1952 Alfa testeaza prima masina din lume cu tractiune fata , proiectul luand numele de 13-61 s au tippo 103 avand aceiasi tehnologie de amplasare a tractiunii intalnita la masinile din ziua de azi , dar dat fiind dificultatile financiare de dupa razboi Tippo 103 nu avea sa vada lumina productiei niciodata asta facand ca legendarul Mini sa devina prima masina din istoria moderna a autovehiculelor prima masina cu tractiune fata . 
Din anul 1960 Alfa se concentreaza pe competitile sportive introducand masini de serie modificate pt curse incluzand si denumirea de GTA ( Grand Turismo Allegerita ) caroseria fiind din aluminium creata de casa de design Bertone cu un puternic motor twin cam plus . 

Pintre multe alte victorii Alfa GTA mai adauga la palmare curse ca Sport Car Club Of American;s Trans Am in anul 1966.                                                        

La inceputul lui 1970 Alfa se gasea intr o problema financiara grava fiind preluata de catre compania de stat italiana Finmeccanica pana in anul 1986 cand grupul Fiat cumpara actiunile Alfa si o transforma intr un nou grup Alfa Lancia Industrialle S.p.A care sa produca atat masini Alfa Romeo cat si masini din compania sora Lancia .
Modelele produse dupa anul 1990 combinand traditia si stilul avand gard la toate modelele alfa imfluentate de istoria sportiva .
Cu beneficile economice castigate , Alfa incepe sa aduca un plus companiei prin reintroducerea modelelor GTA  ( 147 hatchback GTA) , Giugiaro deseneaza Brera un super hatch apoi apare pe piata cu un super exotic 8c Competitione numit dupa unul din cele mai de succes modele sportive lansate de Alfa 8c  in 1930 . 
In 2005 Fiat cumpara inapoi de la Ferrari compania Maserati si o inrudeaza cu Alfa incercand sa creeze un grup sportiv combinand tehnica celor doua companii producatoare de sportive .




De remarcat ca Alfa in cursul anilor a contribui la evolutia tehnologica in constructia de masini prin mai multe inovatii tehnologice introduse la masinile de serie , printre care se numara urmatoarele : 
-primul motor twin overhead cam  (1914 race car - 1924 road car ) 
-primul sistem de injectie electrica ( Caproni Fuscaldo ) Alfa 6c ( 1940 )
-Valve deschise variat prin sistem electronic ( Alfa Spider 1980 )  
-Prima companie care introduce frana pe disc pentru toate 4 roti , carcasa radiator din plastic si distributia greutatii in mod egal ( 50 -50 ) de asemenea Alfa este prima companie care pune la dispozitia clientilor jante din aliaj in pachetul standard .
Din generatia noua de tehnologie avem design ul CAD Alfa 164 , transmisie robotizata ( SeleSpeed )  Alfa 156 care de asemenea a fost prima masina cu pasager care sa utilizeze tehnologia diesel Common Rail  , modelul Mito ( 2009 ) dispune de tehnologie noua ( the Multy air ) distributie electro-hidraulica variata pt valve.




Alfa Romeo reprezinta pasiune , devotament  , daruire fata de realizarile sale. Orice detinator de Alfa este un om fericit atunci cand este la volanul ei . Intr o Alfa te vei simti mereu unicat , intr o Alfa nu vei sta niciodata la semafor inconjurat de 50 ca a ta , nu vei iesi niciodata din Carrefour speriat ca nu iti mai vezi masina din zecile de modele identice cu a ta . Intr o Alfa vei fi una cu masina vei simti adevarata pasiune pt condus pt ca Alfa Romeo este una cu tine .
Cred ca cel mai bine poate descrie toate astea tatal celei mai de succes companii din lume domnul Henry Ford:





                                                                 
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat.
                                

NOTA :
in urmatoarele postari vom poposi  in fiecare stand din arhiva Alfa si vom revizui fiecare masina in parte .





                                                                                                          




                                    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu